INKA RACING PRO STREET BIKE





söndag 10 maj 2009

Bänkning av motor klar.

Så då har man varit till Årjäng och tillbaks, och det var kul att få träffa Hans Erkenfjord utanför tävlingsbanan och få se hans välorganiserade och välstädade verkstad. Körningen gick bra, motorn ville ha mindre bränsle än förut efter ändringarna i toppen och kamaxelinställningen. Det blev 338hk på slangen,talar inte om vid vilket laddtryck (konkurenterna kan ju läsa här..hehe) . Fick även den förändringen på effektkurvan som jag var ute efter och det känns ju bra. Förut drog den till ca 9500 rpm sen planade den ut,nu drar den hela vägen till 11000 rpm Vi nöjde oss med det för jag vill inte belasta motorn med mer effekt fastspänd i en bänk, men på banan kommer laddtrycket att ställas upp till 1,7-1,8 bar :) Bänken vi körde i är en Superflow med 1000hk magnetbroms...fin sak. Chopper works kommer jag att åka till fler gånger, kanon

2 kommentarer:

  1. Toppen Ingvar du blir farligare för varje år...att köra 296km/h med dålig topp & nästan helt genom sprucken turbogrenrörsfläns säger ju rätt mycket nu ligger 300km/h och bara väntar.see ya./wachen

    SvaraRadera
  2. Jag tror källgren klämmer 7an i år :-)

    SvaraRadera