INKA RACING PRO STREET BIKE





måndag 29 juni 2009

En varm helg i Västerås

En mycket varm tävlingshelg i Västrås, 30+ i skuggan vilket gjorde att man var tvungen att ha ett konstant vattenintag. Till och med asfalten på banan protesterade ,det släppte stora bitar i asfalten vilket gjorde att man fick flytta fram starten och mäta upp banan på nytt vilket tog drygt tre timmar. Så vi fick bara två kvalrundor och dom var inte något vidare för min del, den första fick jag i friläget mellan 1:an och 2:an och tappade farten helt. Runda två kom jag iväg bra och så fick jag inte i 3:an växel istället, försökte fyra ggr men gick i mål på 2:an på 6,01sek och 164km/h , det räckte till en 6:e kvalplats så jag var med i stegen iallafall. Senare på kvällen hittade jag felet,visade sig att det var qvickshiftern som efter två säsongers körning tappat inställningstrycket vilket gjorde att den bröt alldeles för tidigt.. Min bästa tid i körde jag i semifinalen mot Mattias Carlsson. 5,66s och vidare till final mot Lakmaker, samma som i Malmö. Det blev ett ganska tajt rejs, 5,68 mot Lakmakers 5,67 men han var snabbare på granen än mig (0,07 sek i reaktionstid tror jag han hade) den hopplösa sugmotorKawasaki åkande Sigtunabon. Nästa SM deltävling går i Skellefteå på full 402m bana, då kan det bli lite svettigare för Lakmaker att tampas med oss turboåkare :-) (klicka på rubriken för att se stegen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar