INKA RACING PRO STREET BIKE





torsdag 25 juni 2009

Uppdatering

Ja, det har varit dåligt med uppdatering här....för att jag har haft full upp med att hålla hojen rullande. Men nu så, var till Malmö 15-17 maj och körde första SM deltävlingen. Fick väll inte till det riktigt med inställningarna men tog mig till final mot Pelle Lakmaker och slutade 2:a med en tid och hastighet som jag inte var riktigt nöjd med. Det visade sig att jag glömt att kompensera i laddtrycksstyrningen för den 0,4 bar klenare fjädern som jag monterat i wastegaten under vinterns mekande....jaja är huvudet dumt så..... Därför beslöt jag att åka till Arvika med några polare för att köra test över en dag och få ording på grejorna. Men greppet på den banan räckte inte riktigt till, så efter 100m började det spinna ordentligt och på ren reflex när shiftlighten tändes så trycker jag i nästa växel..och nästa och krascchh !! där rök växellådan. Man ska inte växla under fullt hjulspinn.. jag vet...men..ääh. Hem, riva, byta 4:an och 3:ans drev + lite annat. Nu till helgen 27-28 juni är det SM deltävling två i Västerås som gäller, känns som jag börjar på ruta ett igen. Det ska bli bra väder så jag hoppas att vi får många kvalrundor så man får en chans att justera in hojen, och chauffören med för den delen... Det är också en 201m bana så det blir tufft att slåss mot dom snabba sugmotorhojarna, jag måste komma ner mot 5,50-5,60 tider för att ha en chans att ta mig til final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar