INKA RACING PRO STREET BIKE





onsdag 18 augusti 2010

Linde Open 14-15 augusti, tävling över 201m på hemmaplan. Vädret blev kanon och bra grepp i banan, dessvärre började det inte så bra för mig för redan i andra kvalrundan så hände det igen....knäckte tvåans växel och det var slutkört för den dagen. Tänkte inte först inte försöka laga växellådan men funderade en stund och tog tag i saken, mekade fram till kl 02.00 på natten med hjälp av"Häggen" från Gävle (tack Häggen :) . Söndagens elimineringar började alltså med att jag var kvalsist. Men fa...n den som ger sig,beslutade att köra utan quickshifter (som dödar min växellåda) och i stället "dippa" på gasen istället så att jag skulle vara säker på växlarna gick i. Tog mig ända till final och fick möta Pelle Lakmaker i år igen, där jag vann med en tajt marginal. Säger även Grattis till Håkan Genberg som som slog mitt gamla svenska rekord, jag får väll ta tillbaks det nästa år :)

1 kommentar: