INKA RACING PRO STREET BIKE





måndag 2 augusti 2010

Uppdatering från Piteå & Skellefteå

Bättre sent än aldrig sägs det :). Tävlingen i Piteå var den bästa för i år, bra väder och våran depåvärd hade full koll på läget hela tiden.

Hojen gick bra förutom att jag hade lite problem med att det ville spinna lite sista biten före mål,banan är lite hoppig på slutet. men jag åkte ganska jämnt ändå, kval 2:a på 8,30 /290km/h och åkte flera 8,3 rundor men sluthastigheten varierade kraftigt mellan 276-290 km/h pga hjulspinn. Tog mig till final och fick möta HG där jag tog starten och ledde när helt plötsligt 2:ans växel inte gick att få ur..så jag blev tvungen att stanna. HG vann och jag tvåa.

Skellefteå tävlingen var helgen efter och jag skulle få bo hemma hos Jörgen Palmgren med familj i ett eget litet hus på hans föräldrars gård. Fick även låna hans nybyggda garage så jag kunde göra lite service på hojen under veckan, passade även på att dra iväg och flugfiska lite när man ändå var uppe i norr. Sort tack till familjen Palmgren för eran gästfrihet, det var väldigt trevligt.

Lagom till helgen i Skellefteå så lyckades jag få en akut virusinfektion i bihålor och hals, ingen hitt precis när man ska försöka vara fokuserad och köra en hoj med 400hk...dessutom fortsatte växellådan att spöka på samma sätt som i finalen i Piteå. Den fungerade vid testkörning om jag växlade vid 9000 rpm men väl ute på strippen så fungerade det inte. Men fick till en kvalrepa på 8,35 /295km/h men stod över ett par rundor för jag kände att det var inte lämpligt att köra i mitt tillstånd. Tyvärr så uteblev elimineringen på söndagen pga krånglande tidtagning, så tävlingen avbröts. Bara att packa för hemfärd. Foto: Richard Lindahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar