INKA RACING PRO STREET BIKE





tisdag 21 juli 2009

En helg i Skellefteå

Har kommit hem efter en helg i Fällfors utanför Skellefteå,banan var ny för året och man visste inte vad man kunde vänta sig av banan. Men klubben hade gjort ett otroligt bra jobb med banan och det var bra fart hela helgen så vi fick totalt 11 kvalrundor vilket är mycket ovanligt. Vädret var på våran sida och det blev bara en större sanering. Hojen gick riktigt bra enda problemet var att få i treans växel,fick öka brytartiden på qvickshiftern för att det skulle fungera hyfsat. Jag och Anders Blanck turades om att åka snabba repor under helgen, det blev fyra tider mellan 8,33-8,21 för min del vilket också ledde till nytt svenskt rekord. 8,21 uppbackat med 8,27 ( man måste köra två tider med max 1% skillnad för att få det godkänt) Körde även personbästa på 201m , 5,46 vilket jag tror är det snabbaste någon åkt (jag kan ha fel) och pers. på 60fot tiden 1,44 Var alltså kval 1:a 8,21 och kom till semifinal där jag ledde över HG när treans växel hoppade ur och slog sönder växelföraren i lådan, på något sätt fick jag i fyran men då var det för sent och fick se HG passera mig 100m före mål.....shit happens. Är nöjd med helgen iallafall fast jag inte kom till final den här gången.

1 kommentar:

  1. ett jätte grattis till rekordet.
    få nu bara lådan att hålla så kan du visa vart skåpet ska stå

    SvaraRadera